دیزل ژنراتور ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

همچنین زمانی که عقربه‌ها بالا هستند، طول عمر باتری کاهش خواهد یافت. شارژرهایی که جهت شارژ کردن باتری دیزل ژنراتور ساخته شده‌اند از جنس فولاد ضد زنگ هستند.

دیزل ژنراتور

او بعد از تحصیلات دانشگاهی در آلمان، به عنوان مهندس یخچال شروع به  کار کرد. دیزل ایده های زیادی در طراحی موتور های حرارتی داشت و در سال ۱۸۹۴ ، اولین موتور دیزلی خود را اختراع و نام گذاری کرد. این مخترع، که خیلیا او را آلمانی می دانند با اختراع موتور دیزل، انقلابی بزرگ در صنعت برق به وجود آورد.موتورهای دیزلی مدرن، نسخه بهبود یافته ی، رودلف دیزل است.

یکی از مهمترین و اولین تصمیمات طراحی مشخص نمودن محل قرار گیری دیزل ژنراتور می باشد. کشتی‌ها و بسیاری از وسائل نقلیه بزرگ زمینی مانند قطارها نیز از دیزل ژنراتور نه فقط برای تأمین برق روشنایی بلکه برای تأمین نیروی محرکه مورد نیاز خود استفاده می‌کنند.

پس حتما برای محاسبه توان به دو یا سه کارشناس مراجعه کنید تا توان مورد نیاز برای شما کاملا دقیق مشخص شود. دیزل ژنراتور ها  ابعاد مختلفی دارند که این ابعاد توسط توان ظاهری آن ها مشخص می شود.

از کوپله کاران بزرگ صنعت دیزل ژنراتور میتوان به برندهای اف.جی.ویلسون FG Wilson و کامینز پاور Cummins Power انگلستان اشاره کرد. در دیزل ژنراتور ها اجزای مکانیکی بسیاری وجود دارد که دائما در حال کار و حرکت می باشند لذا برای کارایی بهتر نیاز است که اجزا روغن کاری شوند. برای مثال حجم مخزن یک نمونه دیزل ژنراتور با توان حدود ۵۰ کیلو ولت آمپر حدود ۹۰۰ لیتر است که به میزان ۸ ساعت می تواند کار کند. در این قسمت سوخت دیزل ژنراتور وارد می شود و حجم این مخزن بر حسب نوع دیزل ژنراتور متغیر است.

یکی از سوالات اساسی که مشتریان با آن مواجه هستند قیمت دیزل ژنراتور دائم کار است. هر نوع دیزل ژنراتوری با هر نوع برند می تواند به صورت دائم کار استفاده شود. انتخاب و استعلام قیمت دیزل ژنراتور دائم کار براساس توان است و کمترین قیمت دیزل ژنراتور دائم کار برابر با 280،000،000 تومان است. شما برای استخراج بیت کوین می بایست ماینر تهیه بفرمایید، هایپر صنعت فامکو ماینر نمی فروشد.

تعمیر و نگهداری عمومی دیزل

گازوئیل به نسبت سایر منابع سوختی در دمای بسیار بالاتری می‌سوزد و همین مسئله آن را به سوختی کارآمدتر و قدرتمندتر تبدیل کرده ‌است. همانطور که در مقاله موتور برق بنزینی چیست و چه کاربردهایی دارد ذکر کردیم، موتور برق های بنزینی با سوخت بنزین کار میکنند و موتورهای دیزلی از سوخت‌های دیزلی استفاده کرده و از نظر اقتصادی به صرفه‌تر می‌باشند. این وسیله در مقایسه با موتورهای بنزینی سوخت کمتری مصرف کرده و از این رو عمر مفید آن ها چند برابر موتورهای بنزینی است. در ضمن موتورهای دیزلی نسبت به موتورهای دیگر از استهلاک کمتری برخورد هستند.

این ویژگی آن‌ها را به یک گزینه مناسب برای برنامه‌های در فضای باز، ساخت و ساز در مناطق دشوار و مناطقی با آب و هوای نامساعد تبدیل می‌کند. زمانی که برق شبکه قطع می‌شود یا نیاز به تأمین برق فوری است، دیزل ژنراتورها به سرعت به کار می‌افتند و انرژی الکتریکی را تأمین می‌کنند. موتورهای دیزل اغلب دارای ساختار ساده‌ای هستند و قطعات کمتری نسبت به سایر نوع ژنراتورها دارند. این ویژگی باعث می‌شود که نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری داشته باشند و عمر مفید بیشتری داشته باشند.

تزریق سوخت در انتهای مرحله مکش تا رسیدن به نقطه قطع ادامه می‌یابد. در این حالت، شیر ورودی و تخلیه بسته می‌مانند و گازهای داغ و هوای فشرده در سیلندر پخش می‌شود و سبب حرکت پیستون به سمت پایین می‌شود تا اینکه به نقطه پایین برسد. معمولاً موتورهایی که از طرح صافی خشک در آن ها استفاده شده است  دارای هشدار دهنده هایی هستند که گرفتگی صافی را به اطلاع مصرف کننده می رسانند و به این ترتیب فرد را ملزم به تعویض فیلتر می کند.

توصیه شده  دهانه هوای ورودی (پنجره های ورودی به داخل اتاق) معمولاً 25-50٪ بیشتر از این کانال باشد. تعمیر و نگهداری دقیق سیستم خنک کننده برای عملکرد مطمئن مورد نیاز است. شیلنگ های خنک کننده ، سطح مایع خنک کننده ، عملکرد واترپمپ و محافظت در برابر ضد یخ باید با دقت بررسی شود. می توان از آنها برای تهیه طیف وسیعی از برنامه ها مانند مدارس ، بیمارستان ها ، کارخانه ها و خانه ها استفاده کرد.

معمولاً دو نوع ژنراتور دیزلی و بنزینی وجود دارد آن‌ها می‌توانند 3000 دور در دقیقه (موتورهای کوچک، تک سیلندر یا دو سیلندر) یا 1500 دور در دقیقه (موتورهای چند سیلندر) باشند. به منظور پاسخگویی به نیازهای برق در شبکه ها در نقاط مختلف ، سیستمی از خطوط برق و ژنراتورهای متصل به یکدیگر استفاده می شود.

تمامی بیمارستان‌های دولتی و خصوصی به یک یا چند مولد برق تجهیز شده‌اند تا در مواقع اضطراری و وقوع حوادث غیرمترقبه مثل سیل یا زلزله بتوانند برق مورد نیاز را تامین کرده و به بیماران خدمت رسانی کنند. همانطور که گفته شد، سوخت دیزل جهت تأمین برق مورد نیاز، بوسیله ژنراتورها به انرژی الکتریسیته تبدیل می شود.

در رابطه با سوخت دیزل ژنراتور چیست؟ برای اینکه بدانیم یک ژنراتور الکتریکی از چه نوع سوختی استفاده می‌کند، ابتدا باید نوع ژنراتوری که قرار است استفاده کنیم را در نظر بگیریم. به یاد داشته باشید که در بازار ژنراتورهای بنزینی یا انواع دیزل ژنراتور وجود دارد. این به طور کلی شک و تردیدهای زیادی را برای کاربران ایجاد می‌کند، اما مشکلی نخواهد بود.

ژنراتور استمفورد انگلستان 12.5KVA مدل BC162D

بنابر نیاز و درخواست شما عزیزان شرکت توسعه صنایع دیزلی مبنا (تصاکو) بر آن شده است تا کتابی جامع را در قالب یک هندبوک در اختیار شما عزیزان قرار دهد تا تمامی اطلاعات لازم درباره دیزل ژنراتور را در اختیارتان قرار دهد.

یکی از دلایل انتخاب بیشتر ژنراتور های دیزل تعداد بیشتر تامین کننده های قطعات آن، عدم نیاز به دانش و تجربه زیاد و همچنین حمل و نقل و راه اندازی ساده تر آن است. AVR یا برد ولتاژ رگولاتور، وظیفه تثبیت ولتاژ خروجی را به عهده دارد.

از آن جا که سوخت مورد نیاز دستگاه اینجا بیشتر بیاموزید از میان سوخت های فسیلی انتخاب می شود، کار کردن این وسیله با خروج گازهای مختلف همراه است. این مسئله زمانی پررنگ تر می شود که نصب و راه اندازی آن به صورت غیر استاندارد صورت گرفته باشد. اگر دیزل ژنراتور درست و اصولی نصب نشده باشد ممکن است با به وجود آوردن میزان زیادی گاز باعث آلودگی محیط زیست و بیماری تنفسی در افراد گردد. ساختمان های تجاری و عمومی نیاز بالایی به انرژی و برق دارند و وجود یک ژنراتور برق در اینگونه مراکز بسیار مهم است.

انتخاب فوندانسیون بایستی با توجه به وزن دستگاه و دمای آن انجام گردد تا بهترین نتیجه حاصل شود. بهتر است بعد از قرار دادن بتن بر روی فونداسیون برای مدت زمان حدود ۲ هفته منتظر بمانید تا مواد بتنی کاملا خشک شوند و سپس دیزل ژنراتور را بر روی آن قرار دهید. دیزل ژنراتور های 80 تا 200 کاوا، برای جایگزینی نیروی برق مورد نیاز در هنگام قطعی شبکه در واحدهای صنفی و دفاتر کاری و اداری، بهترین گزینه محسوب می شوند. این رنج از توان دستگاه، برای تامین برق اضطراری 3 فاز مجتمع های مسکونی با تعداد واحد بالا و برخی مصارف کشاورزی و مرغداری‌ها نیز پاسخگو است.

شارژر باتری با تکنولوژی سوئیچ مود و SMD تولید می شود و بازده بالایی دارد.

در کارخانه ها، کارگاه ها، محیط های صنعتی، مکان های ساختمانی، جاده ها و راه آهن، نمایشگاه ها و … به منظور به کار گیری در حالت های عدم وجود برق شهری و یا به منظور کاهش هزینه های مصرف انرژی کاربرد دارند. سوختی که برای دیزل‌ها استفاده می‌شود سوختی که در آزمایش‌ها تست شده . سیستم مشابه‌ای که در فرانسه عمل می‌کندEJP، تعرفه‌های بخصوص ماکزیمم شبکه، در حداقل ۵ گیگاوات مجموعه دیزل ژنراتور تجهیز می‌شود تا در دسترس باشد. از آب گاهی اوقات به عنوان مایع خنک کننده برای دیزل ژنراتور استفاده می شود.

برای پیشگیری از بروز این مشکل می تواند یک بار در هفته، سیستم را روشن کرده و اجازه دهید تا به مدت 5 دقیقه کار کند. همانطور که از نام دیزل پیداست، کاربرد اصلی آن در مواقع اضطراری است. از آن جایی که قطعی برق می تواند به شکلی غیر قابل پیش بینی اتفاق بیفتد، این دیزل بایستی به مدتی طولانی در حالت آماده باش و فعال بوده و در هنگام قطع شدن برق به سرعت روشن شود.

بزرگترین لاستیک برای کامیون عظیم با موتور دیزل بیش از 2،500 اسب بخار قادر به هولنج بیش از 300 تن در هر بار است. ژنراتور های گازوئیلی توان بازدهی از 50 تا 90 درصد توان کلی خود را دارند، ولی در حالت کلی هیچ دستگاهی کشش بار بیش از حد را ندارد زیرا باعث فرسودگی آن می شود. راه‌اندازی یک موتور با بار کم سبب فشارهای استوانه‌ای کم می‌شود و در نتیجه رینگ پیستون به صورت ضعیفی بسته می‌شود زیرا بستگی به فشار گاز نیرو در برابر فیلم روغن بر روی سوراخ‌ها برای شکل‌دهی مهر و موم دارد. به صورت ایدئال موتورهای دیزل باید در حداقل ۲۵ تا ۳۰٪ بار ماکزیمم بار خود راه‌اندازی شوند.

تعیین پارامتر مکان نصب محصول، اولین و مهم‌ترین اقدام در نصب دیزل ژنراتور است. چنانچه یک ژنراتور زیر بار کمتر از ۳۰ درصد برود می‌تواند انباشت خیس ایجاد کند. در واقع انباشت رطوبت از نوعی روغن سیاه است که می‌تواند از اتصالات اگزوز نشت کند، زیرا موتور به حداقل فشار و دمای عملکرد خود نرسیده است.

کنترل دیزل ژنراتور امکان استفاده از دیزل ژنراتور در کاربردهای مختلف مانند کارکرد به صورت پشتیبان برق شهر ، سنکرون با ژنراتورهای دیگر و با برق شهر و …

دیزل ژنراتورهای سیار و قابل حمل بیشتر در عملیات غیر ساکن و پروژه های بین شهری کاربرد دارند.

این نوع دیزل ژنراتور دارای آمپر 42 کیلوولتی با جا به جایی 13 لیتر است، همچنین در این دیزل ژنراتور از موتور QSZ13 استفاده شده که جز موتورهای بسیار قابل اعتماد و با عملکرد بسیار قوی است. پارسیان دیزل به عنوان بزرگترین عرضه کننده محصولات کامینز در ایران ، اقدام به تامین قطعات و خدمات این دستگاه تا 15 سال مینماید.

مرکزصنعت بزرگترین تامین‌کننده‌ تجهیزات ژنراتور دیزلی با امکان ارائه بهترین قیمت دیزل ژنراتور در سطح کشور است. کمپانی دوسان (DOOSAN)با تولید ماشین آلات درسال 1937 در کره جنوبی افتتاح شد. در سال 1942 دوسان، اولین کارخانه ماشین آلات دیزلی بود  و از سال 1958 برای اولین بار شروع به تولید دیزل ژنراتور کرد. در سال ۲۰۰۹ شرکت دوسات توسط مجله بیزنس ‌ویک در فهرست “۴۰ شرکت از بهترین شرکت‌های جهان” قرار گرفت.

باتری یکی از بخش های مهم در یک دیزل ژنراتور برق است که موجب می شود diesel generator برای استارت همیشه آماده بوده و برق استارت تامین باشد. به هم وصل شدن یک موتور با آلترناتور در اصطلاح کوپلینگ یا کوپله ژنراتور نامیده می‌شود. فابریک بودن کوپله اگر متعلق به یک برند معتبر نظیر کامینز پاور Cummins Power انگلستان باشد، مزیت قابل توجهی در خرید ژنراتور دیزلی برق محسوب می‌شود.

دیزل ژنراتور ها معمولا از بنزین، گازوئیل و گاز به عنوان سوخت استفاده می کنند. در انتخاب ژنراتور باید به در دسترس بودن سوخت آن و همچنین هزینه ای که برای آن سوخت باید پرداخت کنیم، دقت کنیم.

درجه حرارت بالا باعث خاموش شدن یا خراب شدن ژنراتور در هنگام افزایش بیش از حد حرارت می‌شود. فشار نامناسب روغن در موتور ژنراتور باعث کارکرد نامناسب دیزل ژنراتور می‌شود. برخی از نیروگاه‎‌ها جهت تامین برق به صورت دائم یا اضطراری از دستگاه‌های بسیار قوی از جمله ژنراتور گازوئیلی با قدرت و توان بالا استفاده می‌کنند. با این وجود، مواقعی وجود دارد که این نیروگاه‌ها نیز دچار مشکلات فنی شده و این امر، منجر به کمبود برق و قطعی در شبکه توزیع می‌شود.

دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور ترکیبی از یک موتور دیزلی با یک ژنراتور الکتریکی است که برای تولید انرژی الکتریکی به کارمی‌رود. در ادامه این صفحه می‌توانید آخرین و بروزترین قیمت هر یک از دستگاه‌های دیزل ژنراتور برق سه فاز را بر اساس توان هر کدام بر حسب کیلوولت آمپر یا کاوا (Kva) مشاهده نمایید. لطفا برای اطمینان از قیمت فروش دیزل ژنراتور و ارائه درخواست‌های سفارشی و همچنین نیاز به دریافت هرگونه مشاوره تخصصی خرید، با همکاران فروش ما تماس بگیرید.

دیزل‌ها برای دلایل دیگری نیز خریداری شده‌اند، اما باید برای حصول اطمینان به‌طور کامل آزمایش شود. این روش عملکردی است که عموماً به وسیلهٔ یک بخش سومی که عملکرد ژنراتور را مدیریت می‌کند و با اپراتور سامانه ارتباط برقرار می‌کند، انجام می‌گیرد. پس از انتخاب برند و دیزل ژنراتور مناسب خود پیشنهاد می شود با کارشناسان فنی و یا واحد فروش شرکت بینش ابتکار خاورمیانه تماس گرفته تا بتوانید استعلام قیمت روز و یا مشاوره خرید دریافت نمایید. شرکت بینش ابتکار خاورمیانه با بیش از یک دهه فعالیت در حوزه تولید و واردات موتور های دیزلی روز دنیا محصولات خود را با ارائه گارانتی معتبر و تضمین اصالت کالا در اختیار مشتریان عزیز قرار می دهد.

مصرف سوخت، مهمترین بخش نیروگاه‌های دیزلی است و قیمت تمام شده برای کاربردهای توان، در حالی که قیمت اصلی الویت اساسی برای پشتیبانی ژنراتور است، باید در نظر گرفته شود. مصارف خاص متفاوت هستند اما یک پلنت دیزل جدید بین ۰٫۲۸ تا ۰٫۴ لیتر از سوخت هر کیلووات ساعت را در ترمینال‌های ژنراتور مصرف خواهد کرد. موتورهای دیزل می‌توانند بر روی تنوع وسیعی از سوخت‌ها عمل کنند و به پیکربندی بستگی دارد از طریق سوخت دیزل eponymous که عموماً از نفت خام بدست می‌آید، معمول هستند.

در برخی موارد این دیزل ژنراتور ها تحت مالکیت و کنترل شبکه برق سراسری یا بالاسری عمل می کنند.

این عمل پمپ کمکی به سریع روشن شدن موتور و کاهش آلاینده‌های خروجی کمک می‌کند.

  • به دلیل مزایای بیشمار، بسیاری از شرکت ها استفاده از این نوع ژنراتورها را انتخاب می کنند.
  • این دستگاه که یکی از تولیدات عظیم کمپانی موتورسازان تبریز می باشد از ترکیب موتور دیزل و ژنراتور و همچنین سایر متعلقات فرعی آن ساخته شده و طی یک سری فرایند فیزیکی و مکانیکی به تولید و تامین برق می پردازد.
  • دیزل ژنراتور بادوین قابل استفاده
    برای تامین برق برای برق های مختلف است.
  • از آنجا که سوخت مصرفی موتورهای دیزل از نوع سنگین با عدد ستان (تعداد اتم های کربن در مولکول سوخت) بالاست، تزریق مقدار کمی سوخت برای محترق شدن کافی است.
  • این روتور دارای میدان مغناطیسی است که جریان AC را در استاتور اصلی ایجاد می­‌نماید.

دقیقاً مانند یک وسیله نقلیه، موتور علاوه بر انرژی مکانیکی مقداری زیادی گرمای اتلافی تولید می‌کند. توانی که در آلترنانور برقرار است نیز از طریق گذر جریان از سیم‌هایی که دارای مقاومت هستند، گرما تولید خواهد کرد. باز هم مشابه یک خودرو، این گرما با یک مایع خنک‌کننده، غالباً اما نه لزوماً آب، خنک می‌شود.

میزان مصرف دیزل ژنراتورها به طور متوسط بین ١٩٠ گرم تا ٢٢٠ گرم گازوئیل در هر ساعت به ازای هر کیلووات مصرفی است. دستگاه‌های تولید برق بر اساس ظرفیت تولید نرمال تا ماکزیمم و بر اساس قدرت تولیدی و به کیلووات طبقه‌بندی و نام‌گذاری شده و با توجه به نوع مصرف آن برای تولید برق مستمر یا اضطراری انتخاب می‌شوند. در طراحی بیشتر کنترلرهای دیجیتال از میکروکنترلرها استفاده می شود ولی توابع کنترلی مورد نیاز کاربردهای دیزل ژنراتور و شرایط سخت محیطی این کنترلرها را از سایر سیستمها متفاوت کرده است. ژنراتورهای ولوو از سری موتورهای بسیار با کیفیت بوده که می توانند در مقابل عوامل جوی سخت پایداری و مقاومت خود را به بسیاری از رقبای خود به رخ بکشند.

با توجه به کاربرد گسترده دیزل ژنراتور در محیط‌های صنعتی، اداری، شهری و پروژه‌های عمرانی آشنایی با مشخصه‌های الکتریکی و مکانیکی این تجهیزات، برای طیف وسیعی از مهندسان و تکنسین‌های رشته‌های فنی بسیار سودمند و کاربردی است.

در برخی از موتورهای تراکتور و کمباین، در ورودی پیش صافی یک توری نیز وجود دارد که ذرات درشت (مانند کاه و کلش و غیره) را می گیرد. کاسه پیش ساخته صافی را هنگام وجود و پر بودن گرد و خاک بایستی تخلیه نمود، ولی در برخی از موتورها این پیش صافی دارای خاصیت خود تمیز کن است (مسی فرگوسن ۳۹۹).

این قدرت بالا آن‌ها را برای تأمین نیازهای انرژی بزرگ، مانند بیمارستان‌ها، فرودگاه‌ها، کارخانه‌ها و ساختمان‌های بزرگ صنعتی ایدئال می‌کند.

وظیفه مورد انتظار به‌طور مثال امور اورژانسی، تواندهی پیوسته یا اولیه (پرایم)، به خوبی شرایط محیطی مانند ارتفاع، دما و تنظیم مقررات گازهای گلخانه‌ای باید مد نظر قرار گیرد. بسیاری از تولیدکنندگان ژنراتورهای بزرگتر، مجموعه‌ای از نرم‌افزار را ارائه خواهند داد که محاسبه‌های اندازه پیچیده را به سادگی با خواندن شرایط سایت و ویژگی‌های بار الکتریکی متصل انجام خواهند داد. اصلی ترین شباهت دیزل ژنراتور بادوین با دیزل ژنراتورهای اروپایی تکنولوژی طراحی و ساخت آن ها می باشد که دیزل ژنراتورهای بادوین تمامی استاندارد های لازم روز دنیا را دارا می باشد. ۱۰۰ سال تجربه در طراحی ، ساخت و کیفیت در هر موتور این شرکت وجود دارد.

سیستم روشن و خاموش کردن اتوماتیک که در بعضی از دیزل ژنراتور ها وجود دارد.

از ژنراتور های برق جهت تامین برق اظطراری ساختمانها و مراکز صنعتی و اداری بزرگ و کوچک استفاده می شود.

برای جلوگیری از این اتفاق باید سطح مایع خنک کننده رادیاتور را بطور هفتگی چک نمایید و بررسی کنید که نشت نداشته باشد. اغلب اپراتورها هنگام کار سوخت کافی برای دیزل ژنراتور فراهم نمی‌­کنند.

اما دقت کنید که بهتر است برای اینکار از کارشناسان مربوطه کمک بگیرید؛ چرا که برای محاسبه توان، علاوه بر مباحث تئوری، تجربه کافی هم باید وجود داشته باشد.

ساختمان آن اعم ازنوع سیم پیچی روتور و استاتور و جریان تحریک آن، تعیین کننده نحوه عملکرد موتور دیزل است. زیرا توان مکانیکی که یک موتور تامین می کند، می تواند توان الکتریکی خروجی ژنراتور را مشخص کند و به این وسیله قدرت الکتریکی برای استفاده از دیزل ژنراتور بدست می آید.

Olive Herman

سفر نینجا. زامبی نرد. متخصص فرهنگ پاپ معتاد آبجو ماون وب کارشناس مغرور غذا تنظیم کننده. دردسر ساز. خالق مشتاق

سایت شرط بندی انفجار با درگاه مستقیم: بهترین راه برای برنده شدن
خوش آمدید به دنیای جدید شرط بندی با سایت کرش رویال
استقبال کنید صرافی فروش notcoin: بینش جدیدی برای پرداخت های امن و سریع
استقبال کنید صرافی فروش notcoin: بینش جدیدی برای پرداخت های امن و سریع
شرط بندی: هنری یا شانس؟
Unveiling the Intriguing World of Live Cam Shows
تماس با ما