سئو خارجی سایت Off Page Seo چیست؟ 10 استراتژی لینکسازی و سئو آف پیج

در واقع لینک سازی داخلی اتصال هر صفحه از سایت شما به صفحه دیگری از همان سایت است که با هدف انتقال کاربران از صفحه‌ای به صفحه دیگر سایت انجام می‌گیرد و سبب افزایش بازدید صفحه و در نتیجه افزایش بازدید سایت شما خواهد شد. برای لینک سازی خارجی باید به سه نکته مهم توجه کنیم که اگر این سه مورد را رعایت نکنید می توانید بر برای سئوی خارجی وبسایت شما تاثیر منفی داشته باشد پس در  ادامه همراه ما باشید تا با این سه نکته بیشتر آشنا شویم. اگر رقیب شما، بک لینک‌هایی از سایت‌هایی شرکتی دارد، یعنی از طریق ارتباطات خود توانسته است که چنین بک لینک‌هایی را دریافت کند. اگر از سایت‌های خیلی معتبر و پربازدید بک لینک‌ دریافت کرده است، احتمالاً برای دریافت این لینک‌ها هزینه پرداخت کرده است. شما می‌توانید بدین شکل با بررسی تمام بک لینک‌هایی سایت رقیب، بفهمید که از چه استراتژی استفاده کرده است و هر کدام از این استراتژی‌ها اگر برای شما نیز اجرایش امکان‌پذیر و مناسب بود را مورد استفاده قرار دهید.

وظیفه دنبال کردن لینک های داخلی و خارجی سایت ها بر عهده ی رباتی به نام Google bot می باشد. زمانی که این ربات به صفحه اصلی یک سایت می رسد لینک ها را دنبال کرده و صفحات مختلف را بررسی می کند. با این کار در خصوص موضوعات آن سایت و مقالات مشابه موجود در آن اطلاعات مفیدی جمع آوری می کند. معمولا آدرس صفحه اصلی هر سایت از بالاترین ارزش برخوردار است، چرا که معمولاً بیشترین بک لینک ها (Backlinks) را دریافت می کند.

شبکه وبسایت های خصوصی (PDN) یک شبکه از وبسایت‌ها است که به صورت خصوصی متعلق به فردی است و برای ایجاد لینک به یک وبسایت هدف و در شبکه XSEO با هدف انتشار رپورتاژ مشابه سایت های خبری حرفه ای  با قیمت 100 برابر ارزان تر استفاده می‌شود. هر وبسایت در شبکه PDN به منظور ارائه لینک به وبسایت‌های دیگر تنظیم شده است، گذاشتن یک مطلب یا قطعه محتوا در یکی از سایت‌های شبکه وبلاگ‌های خصوصی به منظور ارتقای وبسایت هدف با قرار دادن یک بک لینک حاصل می‌شود. هدف از انجام این کار بهبود رتبه وبسایت در موتورهای جستجو و کسب اعتبار در حوزه مربوطه با استفاده از بک لینک‌های با کیفیت و منابع مرتبط است. با شبکه خبری مصنوعی XSEO که با محتوا و تصاویر یونیک آپدیت میشود و هر سایت روی یک آی پی جداگانه قرار دارد نیاز به رپورتاژ های خبری چند میلیون تومانی نخواهد بود.

بحث لینک سازی داخلی سایت نیز دقیقاً مشابه همین موضوع است و در کنار نقشه سایت (Site map) می‌تواند هدایت‌گر کاربران برای مطالعه و بررسی سایت شما باشد. ساخت بک لینک وب یا ایجاد لینک در شبکه های اجتماعی کار را برای جذب راحت تر کاربران یا ارتباط مستقیم با آن ها آسان تر می کند. یکی از روش های لینک سازی، ایجاد لینک در واتساپ است که به مراتب، راحت تر از دیگر شبکه های اجتماعی می باشد. مفهوم اصلی لینک سازی نوع خارجی، بیشتر به فرایند لینک‌هایی مربوط می‌شود که از وب‌سایت‌های دیگر به سمت سایت شما ارسال می‌شوند و اکثر کارشناسان سئو لینک خارجی لینک این باند را جزو سبک لینک داخلی می‌دانند.

به همین دلیل با افزایش تعداد بک لینک های سایتتان می توانید در گوگل رتبه ی بهتری پیدا کنید. فراموش نکنید که الگوریتم پیج رنک در گوگل بر اساس لینک های ورودی و خروچی یک سایت بنا شده است! مزیت بهبود رتبه در گوگل به نسبت سایر تبلغات این است که مشتریانی که به دنبال خدمات شما هستند مخاطب شما هستند نه کسانی که نیازی به محصولات شما ندارند. خرید بک لینک به شما کمک می کند که کسانی که در گوگل دنبال خدمات شما می گردند را به سایت خود هدایت کنید. در مثال نامبرده اگر تصور کنیم که یک مسافر تازه وارد تنها با در دست داشتن یک نقشه می‌تواند به هر آنچه در شهر نیاز دارد دست یابد، چندان در هدایت مسافر موفق نخواهیم بود.

در واقع هرچقدر هم محتوای یک وب سایت مناسب و اصولی باشد، بدون داشتن بک لینک مناسب هیچ جایگاهی در گوگل پیدا نخواهد کرد. نکته مهم در دستیابی به سئو، پایداری بالای آن است؛ زیرا اگر سایت شما یکی از جایگاه های با ارزش از نظر تعداد بازدیدکنندگان را کسب کند، تا مدت ها میتواند نتیجه فعالیت ها را مشاهده کند. این معیار که تقریبا مشابه نوار ابزار PageRank است با معیارهای دیگر رتبه بندی کاملا مرتبط است تا بهترین نتایج را برای یک جستجوگر فعال در موتورهای جستجو آماده و ارائه کند. طبق بررسی های انجام شده، مردم جهان در طول روز تقریبا بین ۶ تا ۷ میلیارد بار از موتورهای جستجو مانند گوگل استفاده میکنند. پس می توان گفت که اگر از ضعف و مشکلات موتورهای جستجو استفاده شود و تکنیک های فریب آن ها را در کنار عدم اهمیت به رضایت بازدیدکنندگان در نظر بگیریم، در اصل از روش کلاه سیاه استفاده کرده ایم. رپورتاژ آگهی اگر در وبسایت های معتبر و با تگ فالو انجام شود به بهبود اعتبار وبسایت بسیار کمک میکند و روی رتبه بندی وبسایت به شدت تاثیر گذار خواهد بود.

اگر شما میخواهید لینک شما تاثیری در رتبه بندی گوگل نداشته باشد از نوفالو استفاده کنید. صرف نظر از تاثیر آنها در ترافیک جستجو، لینک های شکسته منجر به ایجاد تجربه ضعیف برای کاربران کاهش ترافیک وب سایت شما می شود. این به سازماندهی محتویات در سایت شما کمک می کند و به بازدیدکنندگان کمک می کند تا سریعا اطلاعات را پیدا کنند. لینک های خارجی می توانند دید بهتر و تاثیر گذاری را هم برای موتورهای جستجو هم برای کاربران ایجاد کنند.

در این وبلاگ به یکی از مهم‌ترین بخش‌های سئو یعنی آموزش لینک سازی پرداختیم. روش‌های مختلف لینک سازی، آموزش ساخت بک لینک رایگان، نکات کلیدی و اصول لینک سازی خارجی و موارد دیگری را به طور کامل برای شما توضیح دادیم. حتما توجه کنید که بک لینک‌های ساخت خود را به طور مرتب نظارت کنید و مطمئن شوید که تبدیل به لینک شکسته نشده‌اند و کاربران را به صفحه فرود مناسب هدایت می‌کنند. در نهایت، به یاد داشته باشید که لینک سازی خارجی به تنهایی نمی‌تواند بهبود رتبه سایت شما را تضمین کند، بلکه باید با روش‌های دیگر سئو مانند سئو داخلی و تکنیکال ترکیب شود.

لینک‌ها و متن‌های خود را با در نظر گرفتن تجربه کاربر از صفحه موردنظر تغییر دهید. کارهایی وجود دارد که همه می توانند انجام دهند، اما مفاهیمی نیز وجود دارند که درک و اجرای آنها به زمان و تلاش بیشتری نیاز دارد. تصمیم مهم این است که آیا زمان لازم برای یادگیری تمام جنبه های سئو را دارید یا ترجیح می دهید یک متخصص سئو برای وب سایت خود استخدام کنید و وقت خود را صرف کارهای دیگر کنید.

همیشه قرار نیست برای لینک‌سازی خارجی دست به جیب شوید، چون می‌توانید خودتان دست به کار شوید و بعد از انتشار محتوای جدید، آدرس یوآرال آن را در شبکه‌های اجتماعی، فروم‌ها، سایت‌های بازنشر محتوا و… قرار دهید. این روش اگر چه نیازمند زمان بیشتری بوده و باید فعالیت زیادی در آن داشته باشید؛ اما در نهایت اثرگذاری مناسب و البته کم هزینه‌ای خواهد داشت. فرض کنید شما مشغول نوشتن یک مقاله در وبلاگ سایت‌تان هستید و یک لینک خارجی به سایت‌ منبعی که به کمک آن محتوای مقاله را نوشته‌اید، ایجاد می‌کنید. این موضوع برای احترام به قانون کپی رایت و همین‌طور، جلوگیری از جریمه شدن توسط گوگل، کمک خواهد کرد. به واقع زمانی که از یک وب‌سایت برداشت موضوعی داشته یا به صورت مستقیم بخشی از مطلب منتشرشده در آن را نقل‌قول می‌کنید، لازم خواهد بود که با یک لینک خارجی به مقصد آن، موضوع برداشت را قانونی و موجه کنید.

هر چه تعداد سایت­های بهینه شده توسط شرکت یا فرد متخصص بیش­تر باشد از اعتبار بالاتری هم برخوردار است. سئو داخلی که به On-Site SEO هم معروف است؛ شامل تمامی دستورالعمل هایی است که از لحاظ تکنیکی و محتوایی بر اساس یک استاندارد معین بر روی سایت شما انجام می شود. حتماً توجه داشته باشید، لینک هایی که بر اساس روشهای غیراصولی ایجاد و مورد استفاده قرار میگیرند، نه تنها باعث افزایش رتبه نمیشوند بلکه از موتور جستجو هم حذف میگردند. به‌طورکلی، لینک بیلدینگ خارجی یکی از جنبه‌های حیاتی سئو است و می‌تواند به شدت بر رتبه‌بندی و دیده شدن یک وب‌سایت در موتورهای جستجو تاثیر بگذارد.

اگرچه لینک های نوفاولو اعتباری به وبسایت شما منتقل نمیکنند، اما داشتن آن ها در بک لینک ها لازم و ضروری است. بیش از 3 ماه از تاسیس سایتتون گذشته و تولید محتوای کافی داشتین و تمامی موارد سئو داخلی انجام شده ولی هنوز رقبا از شما جلو میزنند ؟ با لینک سازی رقابتی رشد سایتتان را شتاب دهید . به عنوان مثال یک سایت تخصصی فروش دمنوش‌های گیاهی را تصور کنید که درباره تمام گیاهان دارویی موجود تولید محتوا کرده و حال آن‌ها را بر اساس اقلیم آب و هوایی دسته بندی می‌کند.

افزایش ترافیک ارگانیک به این معنی است که محصول یا خدمات شما توسط کاربران بیشتری دیده می شود و این به معنای درآمد بیشتر برای فروشگاه اینترنتی یا شرکت شماست. لینک سازی خارجی، یکی از مهم‌ترین قدم‌ها در مسیر سئو و بهینه سازی وب‌سایت است، برای داشتن یک فرایند لینک سازی حرفه‌ای و بدون نقص باید در قدم اول به صورت دقیق، به کمک ابزارهای حرفه‌ای مسیر لینک بیلدینگ خارجی رقبایتان در دنیای وب را پیگیری کنید. لینک‌های خارجی را می‌توان به دو دسته لینک‌های inbound و لینک‌های outbound تقسیم کرد.

استفاده از شبکه های اجتماعی

وقتی شما یکی از صفحات خود را به URL جدیدی منتقل می‌کنید، 2 وظیفه عمده بر عهده خواهید داشت. نخست آن‌که لینک‌سازی‌های دیگری که در این صفحه انجام داده‌اید را ویرایش کنید و سپس نشانی این صفحه را در دیگر صفحاتی که از آن‌ها به صفحه ریدایرکت شده ارجاع داده‌اید عوض کنید. اگر این کارها را انجام ندهید، کاربر شما با کلیک بر روی لینک، با خطای 404 مواجه می‌شود و بستن سریع این صفحه توسط کاربر، افزایش نرخ پرش را به همراه خواهد داشت. از آنجایی که اغلب اوقات ریدایرکت 301 (دائمی با تمام امتیازات سئو) انجام می‌گیرد، بنابراین این کار می‌تواند سابقه یک صفحه معتبر را نیز خراب کند. بنابراین نشانی صفحات ریدایرکت شده خود را در صفحاتی که از آن‌ها به این صفحه لینک سازی انجام شده تغییر دهید تا به این مسئله بر نخورید.

انتخاب بک لینک‌های با کیفیت و مرتبط با موضوع سایت شما، اهمیت زیادی دارد. استفاده از روش‌های نامناسب و غیرقانونی در خرید بک لینک‌ها ممکن است به جای بهبود رتبه سایت، باعث کاهش آن شود. خدماتی که توسط شرکت سئو برای کمک به رتبه بندی وب سایت شما در موتورهای سفارش بک لینک جستجو ارائه می شود، خدمات سئو نامیده می شود. خدمات سئو شامل استراتژی‌های زیادی است که هدف آن کمک به رتبه‌بندی وب‌سایت شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو است. رتبه بالاتر در موتورهای جستجو می‌تواند ترافیک ارگانیک وب‌سایت شما را افزایش دهد.

این کار به افزایش آگاهی از برند شما کمک می‌کند و پیشنهاد می‌کنیم تا حتما لینک وب‌سایت خود را در پروفایل خود قرار دهید تا افراد را جذب کنید. لینک سازی در سایت های داخلی و هم زبان بهتر است، اما لینک سایت در سایت های خارجی و غیر هم زبان نیز لازم است. اما قبل زیاده روی کردن در لینک سازی آن هم در سایت های خارجی زیاد به نفع شما نخواهد بود. جهت اطلاع از مقالات، نوشته ها و آموزش های مرتبط با مبحث سئو به بخش مقالات سئو یا آموزش بهینه سازی سایت مراجعه کنید. معمولا افرادی که در اینترنت به دنبال مطلبی می گردند می خواهند بدانند مقاله ای که آن را مطالعه می کنند معتبر هست یا خیر. اگر می خواهید از طریق وبسایت، خدمات خود را معرفی کنید و یا محصولتان را به فروش برسانید باید حس اطمینان و اعتماد را در بازدیدکنندگان به وجود آورید.

در گذشته، استراتژی‌های لینک‌سازی بر مبنای کمیت سنجیده می‌شد، یعنی تعداد بیشتر لینک‌های خارجی و بک‌لینک‌ها، تاثیر بهتری را بر روی سئو سایت ایجاد می‌کرد. اما حالا بازی عوض شده و مبنای سنجش بک لینک‌ها (بک‌‌لینک‌ به لینک‌های گفته می‌شود که از سایت‌های دیگر دریافت می‌کنیم، وقتی سایت A به سایت B لینک دهد یعنی برای سایت B بک لینک ایجاد شده است) از کمیت به کیفیت تغییر پیدا کرده است. لینک خارجی هایپرلینکی است که به دامنه ای به جز دامنه ای که لینک در آن قرار داد، اشاره داشته باشد. یعنی ما در لینک خارجی یک سورس داریم (صفحه ای که لینک در آن قرار دارد) و یک تارگت (صفحه ای که به آن لینک شده). اگر یک سایت دیگر به سایت شما لینک بدهد، یعنی شما لینک خارجی دریافت کرده اید.

وقتی در حال تلاش برای ارائه تجربه بهتر کاربر در وبسایت هستید، توصیه می‌شود لینک خارجی به محتوای اصلی، اعم از تحقیقات علمی یا خبری بدهید. شما می‌توانید در تبادل نظرهایی که توسط وب سایت‌های مختلف، ارائه می‌شود شرکت کنید و با معرفی خودتان و کسب‌وکارتان، لینک‌های طبیعی حرفه‌ای را به سمت وب سایت‌تان روانه کنید. اما در حقیقت دنیای وب، این کار شدنی نیست چون اکثر وبمستران حرفه‌ای با پیاده‌سازی استراتژی لینک‌سازی اقدام به خرید و ایجاد لینک می‌کنند و تنها در شرایط خاصی که برند وب‌سایت، مطرح و معروف شده باشد امکان ایجاد لینک‌های طبیعی وجود دارد.

برای سفارش لینک سازی حرفه ای خارجی و داشتن بهترین پلن های سفارش بک لینک با ما در تماس باشید. لینک سازی خارجی با استفاده از بک لینک­های نوفالو کمک می­کند که کاربر به محض کلیک کردن، در صفحه­ای از وب سایت شما قرار بگیرد. در سالهای اخیر با توجه به اینکه الگوریتم های گوگل به سرعت در حال رشد هتسند، استفاده از PBN اگر به درستی صوت نگیرد می تواند بشدت خطر آفرین باشد و سایت شما را با جریمه سنگینی همراه کند. به نظرتان طبیعی است که یک بلاگ فقط فقط به یک سایت مشخص لینک دهد و هیچ نامی از سایت های دیگر و لینک خروجی دیگری داشته باشد؛ خب قطعا خیر و شما باید به سایت های معتبر خارجی حوزه خودتان هم لینک بدهید. همه لینک ها را فالو دریافت نکنید و به سراغ بلاگ هایی با لینک نوفالو هم بروید. سعی کنید هر بلاگ بخشی از حوزه فعالیت سایت اصلی را پوشش دهد و تمام بلاگ ها در یک موضوع خاص نباشند.

لینک‌های فالو همان لینک‌هایی هستند که از صفحه‌ای دیگر به سوی صفحه مقصد انجام گرفته‌اند. زمانی که موتور جستجوگر گوگل متوجه هدایت کاربران از صفحات دیگر به صفحه شما می‌شود، این را به عنوان امتیازی برای صفحه شما در نظر گرفته و با دنبال کردن آدرس صفحه شما در صفحات دیگر به شما امتیاز می‌دهد؛ به این شیوه لینک فالو گفته می‌شود. لینک سازی درست در قالب انواع لینک داخلی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، درست مانند همان تابلوهای راهنمایی است که در ابتدای این مقاله برای یک شهر فرضی مثال زدیم. داشتن یک استراتژی دقیق و هوشمندانه برای استفاده از لینک‌ها در صفحات، سبب ایجاد ساختاری منسجم و کاربرپسند خواهد شد. شما با ارجاع دادن به مطالب دیگر خود در یک صفحه ارزش صفحات داخلی سایت خود را افزایش می‌دهید و به قول بازاریان از این جیب به آن جیب انجام می‌دهید.

رپورتاژ آگهی برای سئو خارجی بسیار تاثیر گذار است و وب سایت شما میتواند چند صفحه جلوتر از سایت های رقبا قرار دهد. فقط کافیست با رپورتاژ نویسی حرفه ای آشنا باشید تا تاثیر بسزایی از رپورتاژ آگهی های ارزان خود دریافت کنید. هرگاه به سایت دیگری لینک دهید، آن سایت مشاهده می‌کند که به آن‌ها لینک داده‌اید. سپس، آن‌ها احتمالاً با لینک دادن به سایت شما در محتوای خود، لطف شما را جبران می‌کنند. فراموش نکنید که لینک سازی خارجی یک راه عالی برای برقراری ارتباط، ایجاد ارتباط در دنیای محتوا و بازاریابی دیجیتال است.

سئو خارجی چیست چطور لینکسازی خارجی Off Page SEO انجام بدم؟

این بدان معنی
است که در طول زمان وب سایت های بیشتری به شما متصل خواهند شد. در واقع در مطالعه ای که برایان انجام داد تعداد حوزه های اشاره منحصربفرد قوی ترین همبستگی در کل مطالعه بود. موضوع نمایش کلمات لینک شده موضوع مهمی است که گاهاً ممکن است پشت گوش انداخته شده و یا کم اهمیت جلوه کند. حتماً بعد از لینک دهی رنگ کلمات لینک شده را تغییر داده و آن‌ها را بولد کنید. اگر چه در انتخاب رنگ آزاد هستید و برخی با توجه به رنگ سازمانی و یا دیزاین قالب سایت خود این رنگ را انتخاب می‌کنند، اما طیف رنگی آبی برای این کار در بسیاری از کشورهای جهان مرسوم‌تر است. اساساً، nofollow به گوگل می‌گوید که نمی‌خواهید فقط به این دلیل که به آن سایت پیوند داده‌اید، شما را به عنوان پشتیبانی از یک سایت خاص درک کند.

لینک های کامنتی یا Comment Backlink به بک لینک‌هایی اشاره دارد که در قسمت کامنت‌ها یا بخش نظرات سایت‌ها قرار می‌گیرند. این نوع لینک‌ها در بخش کامنت یا نظرات مربوط به مطالب وب سایت‌ها قرار می‌گیرند و هدفشان افزایش تعامل با کاربران و جلب توجه و بازدیدکنندگان است. وقتی کاربران در بخش کامنت‌ها یا نظرات سایت‌ها نظری را ارسال می‌کنند، ممکن است به همراه نظرشان یک لینک به سایت خود یا منبع مرتبط دیگری قرار دهند.

اما در لینک سازی خارجی ممکن است سایتی دیگر شما را لینک کرده باشد و یا شما یک سایت معتبر را به عنوان منبع خود لینک کنید. لینک کردن دیگر سایت‌های معتبر در محتوای شما نیز مزایایی برای شما خواهد داشت؛ چرا که هم به محتوای شما اعتبار خواهد بخشید و هم به ربات‌های خزنده گوگل خواهد گفت که آنچه شما ایجاد کرده‌اید با کدام صفحات در ارتباط است. اما بیشتر از همه این‌ها لینک سازی داخلی اهمیت دارد و مزایای به مراتب بیشتری را برای سایت شما ایجاد خواهد کرد؛ البته به شرط آن‌که نکات گفته شده در ادامه این مقاله را در انجام این کار رعایت نمایید. لینک یا هایپرلینک به بازدیدکنندگان وبسایت ها اجازه می دهد از یک صفحه به صفحه دیگر بروند. مثلا لینک خارجی بازدید کنندگان را از یک دامنه به دامنه دیگر می فرستد، مثل زمانی که یک خبرنگار سایت منبع خبر را پایین صفحه لینک می کند.

خرید بک لینک بهبود قابل توجهی در بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) شما خواهد داشت. بک لینک‌ها ارتباطاتی هستند که از سایت‌های دیگر به سایت شما ارجاع می‌دهند. این ارجاعات می‌توانند توانایی شما در رتبه‌بندی در صفحات نتایج موتورهای جستجو را بهبود بخشند. خرید بک لینک به معنای خرید بک لینک‌هایی است که قبلاً برای سایت شما ایجاد شده‌اند. لینک سازی خارجی نقش بسیار پررنگی در افزایش اعتبار سایت و رسیدن به نتایج اولیه در صفحات گوگل دارد.

همانطور که گفتیم پس از نوشتن یک مطلب باید مقالات مرتبط با آن موضوع را بررسی کرده و تصمیم بگیرید که می خواهید در پست جدیدتان به چه صفحاتی لینک دهی کنید. هر چه کاربران در میان صفحات شما بیشتر آمد و شد داشته باشند، امتیاز سایت شما افزایش خواهد یافت و نرخ جهش سایت نیز پایین خواهد آمد. ماندگاری کاربر در سایت شما برای گوگل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و میزان توقف کاربران و حتی اسکرول کردن آنان (بالا و پایین کردن صفحه شما) همگی تحت نظارت چشمان تیزبین ربات‌های تحلیلگر گوگل قرار می‌گیرد.

اعتماد کاربران برگ برنده ای است که گوگل را به یک شرکت بزرگ در جهان تبدیل کرده است. حقیقت این است که ما به نتیجه جستجوی خود در گوگل بیشتر از محتوایی که در قالب تبلیغات (بنر، اس ام اس، ایمیل و …) به دست ما رسیده است، اعتماد می کنیم. اما ماجرا در لینک‌سازی دستی کاملا متفاوت است و وب‌مستر سایت با داشتن دید قبلی و استراتژی طراحی شده، خودش وارد کار می‌شود و لینک‌هایی برای وب سایت ایجاد می‌کند. بعضی وقت‌ها نیز با پرداخت هزینه اقدام به خرید بک لینک و خرید رپورتاژ آگهی برای لینک بیلدینگ خارجی خواهد کرد. در حقیقت لینک سازی خارجی، یکی از مهم‌ترین بخش‌های مسیر سئو خارجی است که وب‌مستران به آن توجه ویژه دارند. با شناخت این مفهوم، متوجه خواهید شد که اگر اکسترنال لینک بیلدینگ به صورت درست و اصولی پیاده‌سازی شود، می‌تواند نتایج مثبت برای وب‌سایت شما به همراه داشته باشد.

در نتیجه بایستی تا حد ممکن از روش های عجیب و غریب پیشنهاد شده اجتناب ورزید. از آنجایی که بک لینک ها انواع مختلفی دارند و راه های مختلفی برای دریافت آن ها وجود دارد، داشتن یک برنامه مهم است. همچنین می توانید در گروه های مرتبط کاری در شبکه های اجتماعی به دنبال افرادی بگردید که همیشه در حال شیر مطالب هستند و با آنها برای این منظور وارد همکاری شوید. در مطالب با کیفیتی که در سایت های دیگر قرار می دهید، می توانید لینک های بازگشتی برای وبسایت خود قرار دهید که نوعی خرید بک لینک دائمی به حساب می آید، هر چند که این لینک ها no follow هستند اما تاثیر گذار هستند.

لینک گرفتن از سایت های مرتبط با حوزه کاری، به مراتب بهتر از لینک گرفتن از سایت های غیر مرتبط است. اما برای طبیعی جلوه دادن لینک سازی خارجی، بهتر است که از هردوی آن ها لینک بگیریم. اما بک لینک های مرتبط با حوزه کاری بهتر است که بیشتر باشند و بیشتر مورد توجه قرار بگیرند. اگر لینک دهی داخلی را به درستی انجام دهید می توانید بازدید صفحاتی که برایتان اهمیت ویژه ای دارند را به میزان قابل توجهی بالا ببرید. برای این کار باید مطالب مناسبی برای لینک دهی انتخاب کنید و بازدید کنندگان را به صفحات ارزشمند سایت تان هدایت کنید. لینک دهی به سایر صفحات به مخاطب نشان می دهد که شما علاوه بر این مقاله، مطالب دیگری نیز برای عرضه دارید.

در مورد ساخت بک لینک به صورت دستی در این مقاله تا حدی صحبت کرده‌ایم، اما در مقالات بعدی مجله کاپریلا در مورد تمام روش‌های ساخت آن، به طور مفصل‌تر صحبت خواهیم کرد. در صورت علاقه‌مندی به یادگیری بیشتر در زمینه سئو، مقاله آموزش جامع و رایگان سئو پیشرفته را بخوانید. یکی از روش‌های جذاب دیگر لینک‌سازی از سبک خارجی خرید سوشال سیگنال است، در این روش شما به جای اینکه منتظر دریافت سیگنال‌های طبیعی از شبکه‌های اجتماعی شوید، خودتان با پرداخت پول این لینک‌هارا می‌خرید!

اینفوگرافیک‌ها از جمله انواع محتواهایی هستند که همچنان بر روی سئو خارجی سایت و استراتژی لینک‌سازی تاثیر دارند و برای ساخت بک لینک مورد استفاده قرار می‌گیرند. تصاویر اینفوگرافیک جذاب و منحصر به فرد می‌تواند به راحتی وایرال شده و توسط کاربران به اشتراک گذاشته شود. برای سئو خارجی یا آف پیج سایت و استراتژی لینک‌سازی، حضور در شبکه‌‌های اجتماعی، یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین اقداماتی است که نباید از آن غافل شوید.

  • در لینک‌سازی طبیعی خارجی، تلاش می‌شود تا با داشتن کیفیت محتوای خوب به صورت طبیعی از وب‌سایت‌های مختلف، لینک دریافت شود.
  • مرحله اول تجزیه و تحلیل دقیق سایت و تصمیم گیری در مورد خدمات مورد نیاز، بر اساس برآورد صحیح قیمت قابل ارائه است.
  • بخشی از آموزش تکنیک سئو خارجی مربوط به معرفی معتبرترین روش ها برای ساخت یا خریداری بهترین بک لینک ها می باشد.
  • همانطور که گفته شد، پست‌های قدیمی شما پس از مدتی ممکن است نرخ بازدید کمتری را جذب کرده و به دست فراموشی سپرده شوند.

اگر محتوای شما اطلاعات خوبی را در اختیار کاربران قرار دهد، بقیه وب‌سایت‌ها به آن علاقه‌مند خواهند شد و بدون اینکه از آن‌ها بخواهید، به آن لینک خواهند. البته این روش هنوز در ایران مورد استقبال نیست اما بعضی وب‌سایت‌ها این کار را انجام می‌دهند. همچنین، انجام مصاحبه با افراد مشهور یا خبرنگاران و نشر آن در وب‌سایت شما، به شما کمک می‌کند که به عنوان یک منبع مورد اعتماد معرفی شوید و به راحتی لینک‌های خارجی دریافت کنید.

شرکت سئو در بسیاری از برندها و صنایع مختلف تجربه دارد و می تواند تجزیه و تحلیل کند که کدام استراتژی بهترین کارایی را برای موفقیت سایت شما دارد. با استفاده از خدمات شرکت سئو می توانید مطمئن باشید که وب سایت شما همیشه با آخرین الگوریتم ها سازگار است و می توانید به بهترین نتایج ممکن دست پیدا کنید. اگر سئو وبسایت توسط متخصصین این حوزه انجام نشود ، ممکن است اشتباهاتی رخ دهد که بر عملکرد سئو وب سایت شما تأثیر منفی بگذارد. ما نگاشت کلمات کلیدی را برای شناسایی مهم ترین کلمات، تجزیه و تحلیل دشواری آنها و تجزیه و تحلیل صفحات بهینه شده برای آنها برای توسعه استراتژی ها و برنامه هایی برای ایجاد بک لینک به بهترین روش انجام می دهیم.

تبلیغات کلیکی هدفمند در کاپریلا، هوش مصنوعی و علم داده را از یک سو و دانش تبلیغات دیجیتال را از سوی دیگر به هم می‌رساند. فرقی نمی‌کند که شما چه محصولی را می‌فروشید و یا چه خدماتی را برای عرضه دارید، در هر صورت باید دلیل و انگیزه‌ای را به مخاطبان بدهید که محصولات شما را تبلیغ کنند و محتواهای شما را به اشتراک بگذارند. برای ایجاد و ساخت محتوایی که بتواند برای کاربران مفید باشد، چالش‌های فراوانی وجود دارد؛ از جمله اینکه شما باید در چه فواصل زمانی محتوا را برای مخاطبان هدف خود منتشر کنید. فرق این دو بسیار ساده است، لینک داخلی به لینکی که از یک سایت به یکی از URL های داخل همان سایت داده می شود گفته می شود. در حالی که لینک خارجی به لینکی گفته می شود که یک سایت به یکی از URL های یک سایت دیگر می دهد.

با ایجاد محتوای ارزشمند و ایجاد روابط با سایر وب‌سایت‌ها، مشاغل و صاحبان وب‌سایت‌ها می‌توانند استراتژی لینک سازی خارجی خود را بهبود بخشند و اعتبار و شهرت آنلاین خود را افزایش دهند. با افزایش رقابت در حوزه‌های مختلف، اهمیت کسب رتبه‌های بالاتر در نتایج جستجو به بخشی جداناپذیر از استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال هر کسب‌وکار تبدیل شده است. از آنجا که لینک سازی یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های سئو برای بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو محسوب می‌شود، آموزش لینک سازی خارجی به عنوان یکی از موضوعات مهم در دنیای دیجیتال و سئو، بسیار مفید واقع می‌شود. در این مطلب به آموزش کامل لینک سازی در سئو، اهمیت و اصول آن خواهیم پرداخت. بک لینک پروفایلی به لینک‌هایی اشاره دارد که در بخش پروفایل کاربر یا وبسایت درج می‌شوند.

دامین آتوریتی یا به انگلیسی Domain Authority یکی از پارامترهایی است که توسط شرکت MOZ برای تحلیل و آنالیز سایت‌ها ارائه‌شده است. این عدد هرچقدر به ١٠٠ نزدیک باشد، بیانگر اعتبار و قدرت بالاتر سایت نزد گوگل و دیگر موتورهای جستجو خواهد بود. همواره توصیه می‌شود بر روی ساخت لینک‌های طبیعی و با کیفیت از طریق راهکارهای مشروع متمرکز شوید، مانند ایجاد محتوای ارزشمند که برای دیگران جذاب است و آن‌ها بطور طبیعی به آن لینک دهند. این رویکرد ایمن‌تر و برای مدت زمان طولانی-مدت همتا و برقراری کیفیت تلاش‌های سئو سایت شما را حفظ می‌کند.

برعکس، اگر شما هم به یک سایت خارجی لینک دهی کنید، لینک خارجی به آن سایت داده اید. لینک خارجی همانند مهر تاییدی بر اعتبار و کیفیت محتوای شما عمل می کند و به موتور های جستجو نشان می دهد که صفحه شما ارزش رتبه خوب را دارد. همچنین توجه به این نکته ضروری است که ایجاد محتوای باکیفیت باعث می‌شود که مردم بخواهند مطالب شما را در سایت‌ خود و شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر منتشر کنند و به شما لینک بدهند. همان طور که تا الان متوجه شدید این موضوع برای موتورهای جستجو گوگل ارزش زیادی دارد. Google Analytics مجموعه‌ای از عملکردها را برای کمک به ما در بهینه‌سازی لینک‌های وبسایت ارائه می‌دهد، از جمله امکان فهرست بندی و پیگیری تمام لینک سازی خارجی.

لینک خارجی inbound که به عنوان بک لینک نیز شناخته می‌شود، لینکی از وب‌سایت دیگری است که کاربران را به وب‌سایت شما هدایت می‌کند. این لینک‌ها برای سئو بسیار مهم هستند زیرا به موتورهای جستجو نشان می‌دهند که سایر وب‌سایت‌ها محتوای شما را با ارزش و مرتبط می‌دانند. لینک سازی خارجی (link building) هنوز هم برگ برنده ای است که در سئو و بهینه سازی یک وبسایت از اهمیت بالایی برخوردار است. لینک سازی خارج از سایت یکی از ارکان سئوی خارجی است و شامل فعالیت هایی است که در جهت ساخت بک لینک ها به کار گرفته میشود. سئو وبسایت و استفاده از لینک سازی داخلی و خارجی، امری ضروری برای افزایش رتبه سایت در گوگل و رسیدن به هدف اصلی یعنی درآمدزایی از سایت می باشد. در این بین، لینک سازی خارجی تاثیرگذارترین عامل در افزایش رتبه سایت است.

لینک سازی خارجی هنوز هم میتواند برگ برنده ای باشد برای رفتن به لینک یک گوگل، اما لینک بیلدینگ باید طبق استراتژی و کاملا به صورت تخصصی انجام شود. هرگونه اشتباهی در لینک سازی موجب پنالتی شدن وبسایت میشود و تمام زحمات شما را به باد خواهد داد. اصل و اساس ساخت بک لینک برای سایت طبیعی رفتار کردن در لینک سازی خارجی است که باید به نکات گفته شده در این رابطه توجه ویژه ای داشته باشیم.

  • موتورهای جستجو زمانی که می‌‌‌خواهند در مورد رتبه سایت شما تصمیم‌گیری کند و آن را در نتایج جستجو نمایش دهند، به بک لینک‌های آن توجه زیادی می‌کنند، این که چه تعداد بک لینک‌ را از چه سایت‌هایی و با چه کیفیتی و با چه کلمات کلیدی دریافت کردید.
  • البته خدمات سئو را می توان در دسته بندی های مختلفی از جمله بهینه سازی وب سایت، بازاریابی محتوا، لینک بیلدینگ و … قرار داد و برای هر کدام هزینه های خاصی را تعیین کرد.
  • یک بار سئوی داخلی برای همیشه ، بررسی ساختار صفحات سایت شما ، سئوی تکنیکال ، سرعت لود ، تمرکز صحیح بر روی کلمات کلیدی و هدف گذاری با دقت .
  • البته استراتژی صحیح و بررسی دقیق رفتارهای یک کاربر می‌تواند در قدرتمندتر کردن این صفحات فرود کمک کند.

با این حال، با توجه به تأثیر قابل توجه بک لینک‌ها بر عملکرد وبسایت در نتایج جستجو، ارزش امتحان کردن روش‌های مختلف را دارد. در این روش، شما با پرداخت هزینه بک لینک‌هایی را به دامنه وب‌سایت‌تان تزریق می‌کنید. در وب امروز، بک لینک به یکی از مهم‌ترین ستون‌های رشد سایت‌ها تبدیل شده است! در اینجا نیز برای خرید بک لینک باید دقت و توجه کافی به خرج داده و انتخاب بک لینک از هر منبعی، لزوما موثر نخواهد بود.

  • لینک سازی خارجی (link building) هنوز هم برگ برنده ای است که در سئو و بهینه سازی یک وبسایت از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • این ارجاعات می‌توانند توانایی شما در رتبه‌بندی در صفحات نتایج موتورهای جستجو را بهبود بخشند.
  • بااین‌حال، هرچه تعداد کاربران بیشتر شد، موتورهای جستجو به روش بهتری برای اندازه‌گیری اعتبار یک صفحه نیاز داشتند.

بنابراین لینک سازی به صورت اصولی و درست نه تنها برای وبسایت شما ضرر ندارد، بلکه لازم نیز است. یکی از بهترین ابزارهای موجود برای به دست آوردن نمایی متناسب از پروفایل بک لینک ها Ahrefs است. شما با کمک این ابزار می توانید تعداد کل بک لینک ها تعداد کل حوزه های ارجاع کلمات کلیدی ارگانیک و… را از طریق این ابزار بررسی کنید.

و دیگر صاحبان وب سایت نمی توانند ببینند که شما چه زمانی به آنها پیوند می دهید. لینک از یک سایت مهم و پربازدید ممکن است بیشتر از چندین لینک از سایت‌های کوچک‌تر ارزش داشته باشد. سئو این توانایی را دارد که جنبه های دیگر بازاریابی مانند بازاریابی محتوا، بازاریابی ویدیویی و بازاریابی رسانه های اجتماعی را ارتقا دهد و می تواند به شما مزیت مبارزه با شرکت هایی را بدهد که از نظر امکانات قوی تر از شما هستند. برای دریافت مشاوره و راهنمایی و قیمت گذاری پروژه سئو سایت خودتان با ما تماس بگیرید . همانطور که گفته شد، پست‌های قدیمی شما پس از مدتی ممکن است نرخ بازدید کمتری را جذب کرده و به دست فراموشی سپرده شوند.

به همان اندازه که وبلاگ شما اطلاعات زیادی را ارائه می‌دهد، مطمئناً برخی از مسائل وجود دارد که ممکن است مربوط به محتوای شما باشد اما دقیقاً تخصص کسب و کار شما نیست. در چنین مواردی، اگر ایجاد رابطه اعتماد با مخاطبان برای شما مهم است، باید به وبسایت‌های دیگری که در آن موضوع متخصص هستند، لینک خارجی دهید و لینک سازی خارجی انجام دهید. مثلا فرض کنید شما یک فروشگاه اینترنتی حرفه‌ای در زمینه خدمات کیف و کفش دارید و کاربران یک وب‌سایت، زمان گفتگو از خدمات شما تعریف می‌کنند و لینک خرید وبسایت شما را نیز قرار می‌دهند، این روش، سبک لینک سازی طبیعی است. به جهاتی نیز باید این سبک از لینک‌سازی را از موثرترین‌ها در برندسازی و بهبود سئو بدانیم. کیفیت محتوای تولید شده و شرایط صفحات شما به شکلی است که وبسایت‌های دیگر به چشم یک مرجع یا منبع به آن نگاه کرده و بدون دریافت پول یا هر گونه سفارشی، به صورت داوطلبانه به آن لینک‌دهی انجام می‌دهند.

یکی از مهمترین درخواست های کارفرما ارائه ضمانت برای رسیدن به جایگاه اول در کلیدواژه های مورد نظر است در حالی که این امر کاملا اشتباه و حتی غیرقانونی است. هیچ تضمینی وجود ندارد که رتبه دقیق شما در یک بازه زمانی خاص مشخص شود، زیرا اطلاعاتی در مورد آپدیت های بعدی گوگل و میزان فعالیت رقبا وجود ندارد. به طور خلاصه، سئو 20 برابر بیشتر از تبلیغات کلیکی موبایل و گوگل برای سایت ترافیک ایجاد می کند. سئو یکی از تنها روش های بازاریابی است که در صورت اجرای صحیح آن به مرور زمان اثربخشی آن افزایش می یابد. دلیل این امر این است که با سئو می توانید رتبه های بالاتری در موتورهای جستجو کسب کرده و رشد کنید. در بسیاری از موارد این اتفاق رخ می‌دهد که یک وب‌سایت، از برند شما در محتوای خود نام می‌برد اما به سایت شما لینک نمی‌دهد.

جدا از تعریف بالا دو سبک متفاوت دیگر لینک‌سازی خارجی نیز وجود دارد که از آن به عنوان لینک بیلدینگ خارجی طبیعی و دستی یاد می‌شود، در ادامه به صورت کامل با جزئیات این دو روش فرایند لینک‌سازی آشنا خواهیدشد. مزارع لینک به سایت هایی گفته میشود که پر از لینک های خروجی هستند و به وبسایت یای مخلفی لینک داده اند. لینک سازی در این گونه وبسایت ها نه تنها هیچ اعتبار و ارزشی به سایت شما منتقل نمیکند، بلکه به سئوی سایت شما آسیب هم میزند. Mozbar ابزاری است که میتوانید با آن میزان دامین آتوریتی و پیج اتوریتی وبسایتی که درآن لینک میسازید را  بسنجید و از اسپم بودن آن ها مطمئن شوید.

پس از افزودن تگ Google Analytics به وب سایت خود، همه کلیک‌هایی که بر روی لینک‌های خارجی شما انجام شده باشد، در گزارش رویداد شما فهرست می‌شود. ابزارهای بازاریابی دیجیتال می‌توانند لینک‌های خارجی را به راحتی ردیابی کنند. به این ترتیب، همانطور که در گذشته از پینگ بک‌ها استفاده میشد، از لینک‌های خارجی می‌توان برای نشان دادن این که شرکت شما از چه شرکت یا محتوایی پشتیبانی می‌کند و مایل است آن را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارد، استفاده کنید. به هر حال با این کار ضمن استناد به وبسایت‌های دیگر، آنها را تشویق می‌کنید تا همین کار را انجام دهند.

همچنین تمامی نکات گفته شده در این مقاله را نیز به عنوان قوانین اصلی لینک سازی داخلی سایت به عنوان راهنمایی برای انجام هر چه بهتر این کار در نظر داشته باشید. فراموش نکنید که سایت شما مانند یک شهر در حال توسعه به طور مداوم گسترش می‌یابد و هر چه این شهر گسترده‌تر و پیچیده‌تر شود، نیاز به تابلوهای راهنمای بیشتری پیدا خواهد کرد و این تابلوهای راهنما در سایت شما همان لینک سازی داخلی خواهد بود. با این حال، لازم است توجه داشت که استفاده از شبکه وبسایت های خصوصی (PDN) به منظور بهینه‌سازی سئو برخلاف راهنمایی موتورهای جستجو مانند گوگل است. موتورهای جستجو شبکه وبلاگ‌های خصوصی را به عنوان یک فنیک منابع لینک‌های مصنوعی در نظر می‌گیرند و ممکن است وبسایت‌هایی که در این فعالیت شرکت می‌کنند را مجازات کرده و رتبه آن‌ها را کاهش دهند. این امر به‌خاطر استفاده از شبکه وبلاگ‌های خصوصی به منظور تلاش در تغییر رتبه وبسایت در نتایج جستجو و بکارگیری روش‌های مصنوعی به جای ارایه ارزش حقیقی به کاربران است.

Julissa Lara

متفکر متواضعانه فروتن. گیمر. کارآفرین. طرفدار رسانه های اجتماعی آزاد.

سایت شرط بندی انفجار با درگاه مستقیم: بهترین راه برای برنده شدن
خوش آمدید به دنیای جدید شرط بندی با سایت کرش رویال
استقبال کنید صرافی فروش notcoin: بینش جدیدی برای پرداخت های امن و سریع
استقبال کنید صرافی فروش notcoin: بینش جدیدی برای پرداخت های امن و سریع
شرط بندی: هنری یا شانس؟
Unveiling the Intriguing World of Live Cam Shows
تماس با ما